“Oinarrizko Kanpamendua”-ren 0 Erronka: Horrela ematen diogu ongietorria gure ikasle berriei
Adminsitrazioa eta FinantzakEhungintzaInformatikaMarketina eta Publizitatea

“Oinarrizko Kanpamendua”-ren 0 Erronka: Horrela ematen diogu ongietorria gure ikasle berriei

Goimailako ikasketetan etapa berri bat hastea espedizio zirraragarria da, baina zalantza ere sortu dezake. Hasierako urduritasuna ilusio eta segurtasun bihurtzeko, ongietorri-esperientzia berezi bat diseinatu dugu lehen mailako ikasle guztientzat: “Oinarrizko Kanpamendua” erronka.

Ikasketa berriak hastea, askorentzat ezezaguna den zentro batean, ikaskide berriekin, irakasle berriekin eta ikasteko modu ezberdin batekin, ziurgabetasun-egoera bat sortzen du. Ikasle batzuek ilusioz eta jakin-min handiz bizitzen dute, baina beste batzuek urduritasunez eta beldur puntu batekin.

10 orduko ekimen hau, ikasturteko lehen bi egunetan garatzen dena, ez da ongietorri hutsa; gure erronketan oinarritutako ikaskuntza kolaboratiboaren lehen murgilketa da, eta metodologia horrek markatuko du euren prestakuntza osoa.

Zein da Erronkaren Funtsa?

Erronka nagusia abentura berriaren metafora indartsua da. Ikasleei eskatzen zaie taldean “oinarrizko kanpamendu” sinboliko bat diseinatu eta sortzea.

Ikasleek erronka hau bete behar dute: espazio bat sortzea, “oinarrizko kanpamendu” deitzen duguna, non hornidura, baliabide eta aterpe seguru bat kokatuko duten aurrean duten erronka handiari aurre egiteko; hau da, zikloaren amaiera arrakastaz lortzea.

Kanpamendu honek hiru elementu nagusi jaso behar ditu:

  1. Ibilbide-mapa: Hasi berri duten zikloaren lanbide-profila irudikatzen du, garatuko dituzten konpetentziak zehaztuz.

  2. Ingurune-mapa: AEGko guneak eta ikasketa garaian eskura izango dituzten pertsona giltzarrak identifikatzen ditu.

  3. Dokumentazio garrantzitsua: Zentroaren funtzionamenduari eta ikaskuntza-metodologiari buruzko oinarrizko alderdiak jasotzen ditu.

Ikaskuntza Eredua Martxan

Sormena baino gehiago, “Oinarrizko Kanpamendua” erronka arretaz diseinatuta dago ikasleek lehen egunetik bertatik ETHAZI ikaskuntza-ereduaren urratsak bizitzeko. Fase gidatuen bidez, ikasleek:

  • Taldea aktibatzen dute: Aurkezpen-dinamiken bidez, hala nola “Bingo” baten bidez, elkar ezagutzen dute.

  • Erronkarekin konektatzen dute: Taldean hausnartzen dute zergatik den garrantzitsua “oinarrizko kanpamendu” bat edukitzea, eta euren egiten dute.

  • Informazioa eskuratzen eta antolatzen dute: Zikloari eta zentroko baliabideei buruzko datuak nola bildu eta antolatuko dituzten planifikatzen dute.

  • Ideia sortzaileak sortzen dituzte: Brainwriting teknikak erabiltzen dituzte eta galdera provokatzaileak egiten dituzte, hala nola: “Nola egingo luke Elon Musk-ek?”, sormen dibergentea sustatuz.

  • Proposatzen eta hautatzen dute: Ideiak Elevator Pitch baten bidez aurkezten dituzte eta irizpide-matrize baten bidez demokratikoki onena hautatzen dute.

  • Planifikatzen eta gauzatzen dute: Modu autonomoan zereginak banatzen dituzte eta proiektuari forma ematen diote.

  • Aurkezten eta ospatzen dute: Beste talde bati aurkezten diote euren “oinarrizko kanpamendua”, erabakiak justifikatuz eta besteen esperientziatik ikasiz.

  • Ikasitakoa hausnartzen dute: Azken fasean, prozesu osoa berrikusten dute eta konturatzen dira jarraitu dituzten 11 urratsak ETHAZI eredua bera direla, ziklo osoan erabiliko dutena.

Esperientziaren Helburu Nagusiak

Hasierako ikaskuntza-esperientzia hau ikasle bakoitzak lortzeko diseinatuta dago:

  • AEG ezagutzea: Zentroaren egitura, sailak eta pertsona giltzarrak ezagutzea.

  • Etorkizun profesionala ulertzea: Zikloan beharrezkoak diren gaitasun eta ezagutzak identifikatzea.

  • Ikaskuntza-eredua barneratzea: Ikaslea protagonista den, ikaskuntza esanguratsua den eta taldeko erronken konponketaren bidez gauzatzen den sistema baten ezaugarriak ulertzea.

Azken batean, “Oinarrizko Kanpamendua” erronka elkarrekin konkistatzen duten lehen gailurra da; konfiantzan, ezagutzan eta lankidetzan oinarritutako oinarri sendo bat, arrakasta akademiko eta profesional guztia eraikitzeko.


Erronkaren Datu Garrantzitsuak

  • Parte-hartzaileak: Lehen mailako ikasle guztiak, Goi Mailako Ziklo guztietakoak.

  • Iraupena: 10 ordu, ikasturteko lehenengo bi egunetan banatuta.

  • Modulu inplikatua: Enplegagarritasunerako Ibilbide Pertsonala I.

  • Emaitza nagusia: Hasierako ikaskuntza-esperientzia positiboa, zentroaren eredua modu praktikoan aurkezten duena.

  •  

Iruzkin bat bidali

Gure buletinean harpidetu

Datuak babesteko politika Datu-babesari buruzko oinarrizko informazioa